Management

Foto’s

Distriplus

Beneficial interest 50%
AvH Contact: Piet Dejonghe
www.planetparfum.be
www.di.be

Met de merknamen Planet Parfum en Di is Distriplus actief als retailer in de beauty & care sector met 203 winkelpunten in België en Luxemburg.

Informatie uit het jaarverslag 2016

In een retailmarkt die getekend werd door de aanslagen in Brussel en Parijs slaagde Planet Parfum erin haar omzet in 2016 licht te verhogen tot 97 miljoen euro. Het aantal winkelpunten werd verhoogd tot 82 dankzij 4 openingen, waarvan 3 in Wallonië en 1 in Brussel.

Het vernieuwde winkelconcept, waar meer ingespeeld wordt op beleving van de klant en een omnichannel ervaring, heeft intussen bewezen dat het aanslaat. De roll-out wordt versneld en in 2017 zullen 40 winkelpunten vernieuwd worden. Eind 2017 zal 90% van de omzet plaatsvinden in deze vernieuwde winkelpunten.

De online aanwezigheid van Planet Parfum werd verder versterkt, waardoor de omzet van de e-shop meer dan verdubbelde in 2016.

Voor 2017 wordt, naast de vernieuwing van het winkelpark, sterk ingezet op opleiding, die wordt uitgebreid met e-learning tools.

Di heeft op omzetvlak een moeilijk jaar gekend. Vooral de regio Brussel, waar Di een grote aanwezigheid heeft, werd getekend door de impact van de aanslagen. Het aantal winkelpunten werd uitgebreid tot 121, met 5 openingen.

Door een groei van de low-end retail met sterke promotionele agressiviteit, bleef bij Di de omzet stabiel op 105 miljoen euro, ondanks enkele openingen. Di mikt erop om zich nog meer en sneller te differentiëren door het aanbieden van een eigen assortiment aan toegankelijke schoonheidsproducten. Geconsolideerd eindigt Distriplus op een operationeel resultaat dat, uitgezuiverd voor enkele niet recurrente items, in lijn ligt met 2015. Het nettoresultaat kwam uit op -2,4 miljoen euro (2015: -13,1 miljoen euro).

Distribpklus -1-NL

Open

Persberichten